lördag 14 juli 2012

Sälendagen torsdag 26 juli i Sälens by!

Hej på er alla som läser min blogg. Det är hur länge sen som helst sen jag gjorde ett inlägg men jag kan bara skylla på att inspirationen inte varit på topp och jag haft fullt upp med att förbereda ny hemsida samt sy, sticka och virka inför Sälendagen jag ska vara med på. Jag har aldrig varit med på Sälendagen tidigare så det ska bli jättespännande och roligt. Hoppas bara att det kommer mycket folk och att det blir fint väder då jag och de andra som är med kommer att stå utomhus och sälja. Vill ni läsa mer om Sälendagen kan ni göra det här.


Här är en karta över Sälen


Sälendagen är en av dagarna i Västerdalsveckan. En aktivitets-, hantverks- och kulturvecka med inslag av kulinariska läckerheter. Varje by öppnar sina dörrar under en dag och bjuder in till fest.

Det är hantverk, konsthantverk, utställningar & Hembygdsgårdar visas mm. Transtrands spelmanslag spelar, ankrace, kanotdragkamp,laserskytte, loppis, hembakat bröd, familjeunderhållning med Trollkarl och musik och mycket mer. Många saker finns alltså att se och göra torsdagen 26 juli. Dagen håller på mellan kl.11:00-17:00.

Hoppas att så många som möjligt vill komma till Sälen den dagen och att ni vill komma till mitt bord där det kommer att finnas mycket smått och gott och en hel del erbjudanden den dagen!

Välkomna!

Ps. Det är även loppis i Sälens by både onsdag 25 juli och torsdag 26 juli i samband med Sälendagen. Jag, min mamma och kusin kommer även att vara med där. D.S

Ha det bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar