fredag 11 november 2011

Äntligen börjar butiken bli klar!

Det är lännge sedan jag skrev något men det har varit fullt upp med att göra iordning webbutiken, butiken, åka på mässor, inhandla varor till butiken mm men nu äntligen är det snart klart och jag ska öppna min butik. Massor med garner i olika material har kommit. Jag visar lite bilder av en del saker jag fått hem och vill ni se mera varor samt priser klickar ni bara på loggan Önakullan´s Tyg & Garn i högra spalten här på bloggen.

Denna fina väska virkas i Järbos Zpagetti. Det är trikåtrasor man virkar av. Det går att köpa kits med garn, mönster och virknål till en annan väska (inte den på bilden) eller så går det att köpa lösa rullar. Några gratis mönster finns det att hämta hem på Järbos hemsida. Jag länkar till de gratis mönster som finns i webbutiken. Jag har virkat två korgar i detta material och det är jätteroligt och fort går det.

Garnet från Järbo som heter Moa kan man sticka mysig och mjuk kudde eller pläd av. Garnet finns i 4 olika färger: naturvit, grå, mörkgrå samt svart. Det går åt 2 nystan till kudden och garnet kostar 69:- per nystan. Länkar till gratis mönster i webbutiken.

Denna läckra pippitröja stickas i garnet Nova från Järbo. garnet är i 100 % bomull. Det är också jättebra att virka mormorsrutor av detta garn. Garnet finns i flera läckra färger.


Denna fina scarves görs av garnet Frilly. Man köper ett kit med 1 nystan garn + mönster för 59:-. Finns i flera färger i webbutiken. Mycket populärt kit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar