torsdag 1 november 2012

Gratis mönster! Ny leverantör! Nya garner!


Jag kommer att börja med att lägga ut gratis mönster och beskrivningar på de saker jag stickar, virkar och gör. De flesta mönster har jag gjort själv men det kan också vara gratis mönster från de leverantörer jag köper garner ifrån. Så håll utkik, kanske är det något som du vill göra. Många fina garner kommer in varje vecka, bl a har jag köpt garn från en ny leverantör som heter Cewec. Det första gratismönstret är i ett garn som heter Flambé och är just från Cewec. Ett härligt mjukt effektgarn som är roligt att sticka med. Jag har stickat en loop. 2 nystan går det åt och jag har använt stickor 10.
Mönster
 
Garnåtgång: 2 nystan Flambé eller likvärdigt garn.
Stickor: Nummer 10
 
Lägg upp 36 maskor på stickor 10 och sticka 2 räta, 2 aviga tills garnet är slut. Maska av alla maskorna. Lägg sjalen rakt och ta ena kortsidan och vik uppåt och sy ihop den kortsida mot kortsida. Klar att använda!
Här kan man se garnets lyster och struktur
Dessa två färger har jag hemma av garnet
 
Lycka till med sjalen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar